6| kinemoto

Hoe activeer je mensen met een ernstige meervoudige beperking?

Veel mensen met een ernstige meervoudige beperking hebben ernstige zintuiglijke beperkingen, waarbij ook de prikkelverwerking in de hersenen beschadigd kan zijn. Om hen toch te activeren is Kinemoto ontwikkeld, zodat hij of zij zelf of met de begeleider samen kan spelen, bewegen en onderlinge sociale interactie kan aangaan. Dat draagt bij aan een gezonde ontwikkeling, maar biedt ook vermaak. Bewegingen worden via een 3D camera geregistreerd. Deze signalen activeren via een beeldscherm geluiden, kleuren en beelden. Kinemoto maakt gebruik van de Kinect technologie van Microsoft.

Test-estafette Kinemoto door mensen met EMB

Kinemoto is een serie interactieve spellen die mensen met EMB helpt om dagelijks te bewegen. Fieldlab Gehandicaptenzorg test Kinemoto op locaties van Siza, Philadelphia en ’s Heeren Loo. In deze testperiode onderzoeken we of de games aansluiten bij de doelgroep. Deze informatie wordt teruggekoppeld aan de leverancier Axendo, zodat die zijn of haar product kan verbeteren. De eerste reacties van cliënten waren erg enthousiast. Nadat de game-console anderhalf uur op de groep stond, waren er al negen cliënten actief mee aan het spelen! Het volledige testrapport is nu voor iedereen beschikbaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *